Marketing sportowy stanowi połączenie sportu z biznesem. Tym samym specjalizuje się w świadczeniu szeregu usług z zakresu marketingu i public relations dla firm, klubów, związków czy organizacji sportowych, jak również dla klientów, którzy sport chcą wykorzystywać właśnie do celów marketingowych. Agencja marketingu sportowego stanowi także łącznik między producentami a klubami sportowymi – wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie, umożliwia dotarcie przedsiębiorcom do najbardziej reprezentatywnych sportowców czy drużyn.

Zakres działalności

Marketing sportowy wykorzystuje znane w psychologii mechanizmy transferu znaczeń kulturowych. Pozwala na wykorzystanie sympatii, którą odbiorcy poszczególnych usług mogą darzyć danego sportowca i w oparciu o tę wiedzę rozplanować poszczególne kwestie biznesowe w taki sposób, by zwiększyć sprzedaż czy pozyskać nowych klientów. Działanie agencji marketingu sportowego obejmuje takiego dziedziny jak konsulting i doradztwo, analiza i planowanie strategiczne, jak również prowadzenie strategii sponsoringowej i negocjacji czy organizowanie kampanii reklamowej oraz promocyjnej, w tym sportowych eventów marketingowych.

Sponsoring

Dobrym sposobem na wzmocnienie rozpoznawalności marki i wpłynięcie na decyzje konsumenckie jest sponsoring. Odbiorcy będą bowiem chętniej sięgać po produkty używane przez ich sportowego idola, chcąc się z nim utożsamiać i naśladować jego styl życia. Oferty agencji marketingu sportowego związane ze sponsoringiem obejmują zazwyczaj takie kwestie jak opracowanie strategii sponsoringowych, doradztwo sponsoringowe, a także tworzenie oferty sponsoringowej dopasowanej do potrzeb danej firmy. Agencje umożliwiają zbudowanie struktur sponsoringowych, jak również koordynują negocjacje kontraktowe i przebieg współpracy sportowców ze sponsorami.

Eventy sportowe

Dużą rolę w działalności agencji marketingu sportowego odgrywają także eventy sportowe, często znane pod hasłem „event marketing”. Działania agencji obejmują nie tylko organizację wydarzeń, ale także zaplanowanie strategii marketingowej, która pozwoli zbudować więź z obecnym klientem oraz pozyskać nowych czy nawet zintegrować poszczególnych pracowników firmy. Oferowane usługi obejmują planowanie i kosztorysowanie wydarzeń, jak również uzyskiwanie pozwoleń administracyjnych oraz kompleksową obsługę techniczną i logistyczną, a także działania z zakresu fotografii i wideo. Agencja marketingu sportowego zarządza także zespołem projektowym i wolontariatem imprez.

Autor: http://www.tomaszjakubowski.pl/agencja-marketingu-sportowego/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here