Jak skutecznie przyspieszyć spalanie tłuszczu i odchudzanie?

0
838

Pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej z organizmu to trudny proces. Tempo odchudzania jest w dużej mierze zależne od naszego stylu życia i można je przyspieszyć za pomocą kilku prostych sposobów.

Jak szybko spalać tłuszcz?

(na podstawie bloga o odchudzaniu – https://dietetyk.edu.pl/odchudzanie/)

Zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej w organizmie to nie tylko defekt estetyczny, ale przede wszystkim zagrożenie dla zdrowia. Najczęściej jest wynikiem nieprawidłowego odżywiania i zbyt małej aktywności fizycznej. Pozbycie się nagromadzonych komórek tłuszczowych jest wymagającym procesem, tym bardziej, że często mamy do czynienia z tłuszczem mocno opornym na spalanie. Istnieje jednak kilka metod, których zastosowanie może znacząco przyspieszyć czas odchudzania.

  • Spożywanie dużej ilości błonnika- Dieta bogata w błonnik jest motorem napędowym naszego metabolizmu. Przyspieszenie przemiany materii korzystnie wpływa na proces spalania tkanki tłuszczowej i pozbycie się toksyn z organizmu. Aby jak najszybciej wyeliminować problem niechcianych kilogramów warto do swojego dziennego jadłospisu wprowadzić: produkty pełnoziarniste, płatki owsiane, otręby, migdały, warzywa ( które powodują uczucie sytości ) i owoce.
  • Regularność posiłków- Systematyczność w spożywaniu posiłków wpływa na tempo naszego chudnięcia. Jedzenie małych i częstych porcji 4 – 5 razy w ciągu dnia to sposób, który pozwoli naszemu metabolizmowi aktywnie pracować na tym samym poziomie przez całą dobę. Rezygnowanie z przekąsek i stałe kontrolowanie ilości spożywanych kalorii, pomoże schudnąć szybko i usprawni nasz metabolizm.
  • Aktywność fizyczna – Zmuszenie organizmu do wydatku energetycznego przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Ruch kształtuje naszą sylwetkę i podnosi tempo metabolizmu, dzięki czemu o wiele szybciej spalamy niepotrzebne kalorie. Aby osiągnąć efekty ćwiczeń, należy wykonywać je regularnie, najlepiej w postaci jednostajnego wysiłku na poziomie 60 – 70 % tętna maksymalnego. Nie należy jednak przeceniać ilości spalonych kalorii w czasie treningu. Godzinna biegania generuje wydatek energetyczny na poziomie 500 – 600 kcal. To równowartość jedynie dwóch pączków, lub dwóch kawałków pizzy.
  • Stosowanie ostrych przypraw- Ostre przyprawy podrażniają nasze jelita, tym samym stymulując je do jeszcze szybszej pracy. Dodawanie do posiłków papryczek chilli, pieprzu, imbiru, curry czy innych ostrych przypraw przyspiesza przemianę materii i pomaga w pozbyciu resztek pokarmu z organizmu.
  • Spontaniczna aktywność fizyczna- Aktywność fizyczna między treningami pozwala naszemu organizmowi na spalanie ogromnej liczby kalorii, niejednokrotnie o wiele większej niż zaplanowane ćwiczenia. Jeśli dużo spacerujemy, wykonujemy pracę fizyczną czy często angażujemy się w  podstawowe obowiązki domowe jak choćby sprzątanie, nasze ciało generuje ogromną ilość spalanej energii. Jeżeli chcemy przyspieszyć odchudzanie musimy przeanalizować nasz styl życia. W przypadku gdy jedynym sposobem spędzania wolnego czasu jest oglądanie telewizji albo czytanie gazet, warto to zmienić zmienić. Rzadko kiedy skupiamy uwagę na kaloriach jakie nasz organizm zużywa podczas zwykłych codziennych czynności, a jest to jedna z głównych przyczyny nadmiernego gromadzenia się tkanki tłuszczowej.
  • Nawadnianie organizmu – Człowiek, tak jak rośliny, do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje dostarczenia odpowiedniej ilości wody. Nie sztucznych napojów gazowanych, soków, herbaty czy kawy. Woda reguluje wszystkie procesy metaboliczne jakie zachodzą w naszym ciele, dlatego nie warto jej zamieniać na inne szkodliwe napoje. Wypijanie minimum 2 L wody dziennie wspomoże szybkie odchudzanie i przyspieszy spalanie kalorii.
  • Węglowodany złożone- Spożywanie węglowodanów złożonych nie powoduje nadmiernego wydzielania się insuliny we krwi. Energia z pochodząca ze złożonych węglowodanów uwalnia się stopniowo, dzięki czemu nasz organizm dłużej jest syty, a my nie mamy ochoty na podjadanie. Natomiast energia pochodząca z węglowodanów prostych powoduje duży wzrost insuliny we krwi i szybko odkłada się w postaci komórek tłuszczowych. Spożywając produkty takie jak: jasne pieczywo, drożdżówki, biały makaron i ryż, nasz organizm zachowuje się podobnie jak w przypadku jedzenia słodyczy.
  • Budowanie mięśni – Utrzymanie tkanki mięśniowej jest dla organizmu dużym wydatkiem energetycznym. Ludzkie ciało bardzo lubi posiadać zapas w postaci tłuszczu. To jasny sygnał dla mózgu, że nie musi się obawiać niedożywienia, a w razie głodówki będzie posiadał duże rezerwy energii do przetrwania. Osoby z większą ilością masy mięśniowej mogą swobodnie spożywać więcej kalorii, bez obawy, że natychmiastowo nabiorą dodatkowych kilogramów. W budowaniu mięśni pomaga trening siłowy z odpowiednio dostosowanym obciążeniem dla ćwiczącego.
  • Dieta z dużą ilością białka- Proteiny to składnik budulcowy mięśni. Spożywanie białek ma znikomy wpływ na przyrost tkanki tłuszczowej, za to odpowiada za aktywowanie procesów przemiany materii. Dobrym źródłem protein są: jajka, ryby, produkty sojowe i fasola.
  • Cynamon- Cynamon to przyprawa, która posiada zdolność obniżania cukru we krwi. Zapobiega to powstawaniu cukrzycy i zmniejsza apetyt na produkty o wysokim indeksie glikemicznym. Dzięki temu rzadziej sięgamy po słodycze i niezdrowe przekąski.
  • Witamina B 6 – Reguluje procesy glikogenezy czyli zamiany glukozy na glikogen i wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej w organizmie. Witamina B 6 występuje w takich produktach jak: jajka, brokuły, otręby, kasza gryczana.

Najważniejszym czynnikiem przyspieszającym odchudzanie jest zmuszenie metabolizmu do intensywniejszej pracy. Wartość przemiany materii w przypadku większości osób jest podobna. Ludzie, których przyjęło się określać jako tych z szybkim metabolizmem, najprawdopodobniej zużywają więcej energii na czynności niezwiązane z treningami. Im większa ilość ruchu, tym nasz organizm szybciej spala tkankę tłuszczową. Sprawny metabolizm można sobie wypracować poprzez modyfikowanie diety, kontrolowanie trybu życia oraz aktywne spędzanie czasu. Przestrzeganie tych zasad może znacząco przyspieszyć proces odchudzania i pomóc w szybkim pozbyciu się tkanki tłuszczowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here