Stosowanie żeli energetycznych w kolarstwie

0
1081

Warto mieć świadomość, że stosowanie żeli energetycznych w kolarstwie zalecane jest nie tylko i wyłącznie zawodowcom. Żele energetyczne są bowiem bardzo szybkim źródłem energii, które można z powodzeniem przyjmować podczas wzmożonego wysiłku.

Rekomendowane jest zaopatrzenie się w żele energetyczne na rower, przede wszystkim wtedy, gdy planowana jest dłuższa trasa. Produkt jest bowiem wysoce skondensowanym źródłem węglowodanów w formie, która jest nie tylko i wyłącznie bardzo prosta w spożyciu, ale może być również niezwykle szybko trawiona. Nie wszyscy mają również świadomość, że żel energetyczny dla kolarzy jest znacznie bardziej skoncentrowanym źródłem węglowodanów w porównaniu do napojów sportowych. Dostarcza on tym samym bardzo dużego zastrzyku energetycznego w niewielkiej, pojedynczej porcji.

Żel energetyczny dla kolarzy produkowany jest w możliwie najprostszym do otworzenia opakowaniu. Ma to bardzo duże znaczenie przede wszystkim podczas zawodów. Nie wszyscy mają jednak świadomość, że rekomendowane jest popijanie żeli energetycznych. Pozwala to bowiem nie tylko i wyłącznie na rozpuszczeniu się żelu w żołądku, ale również zapobiega ewentualnemu występowaniu problemów żołądkowo-jelitowych, które mogą wystąpić w przypadku przyjęcia skoncentrowanej dawki węglowodanów.

Trzeba także dodać, że podanie żelu razem z napojem pozwoli nie tylko dostarczyć płynów, ale również energii. Rekomendowane jest zatem spożywanie do 90 g węglowodanów na godzinę. Warto także bardzo poważnie rozważyć opcję 30 g węglowodanów na godzinę.

Jak zostało już wspomniane wcześniej produkt jest skoncentrowanym źródłem węglowodanów, które można bez żadnego problemu stosować podczas bardzo intensywnego wysiłku fizycznego. Z żeli energetycznych korzystają nie tylko i wyłącznie kolarze, ale również biegacze czy triathloniści.

Obecnie na rynku dostępne są również żele energetyczne z dodatkiem kofeiny. Polecane są one przede wszystkim w celu dostarczenia odpowiedniego źródła energii i pobudzenia organizmu w przypadku ewentualnego zmęczenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here